Monday, March 23, 2009

Expose Part 1 ! !

WARNING: Kepada watak2 berkenaan yang terdapat dalam posting ini, aku arap korg tak mara aku expose pasal diri korg kat blog aku..ap guna blog aku tanpa aku spill the deets pasal life korg..yer r seswai sgt dgn title yg korg kasi kat aku mamarazi!muahaha..

well dis post aku nk citer psl life mmbr2 laki ksygn aku wich are MY SG PUSu FREnz!!a lot have happen to dem in the few years after our school's life together..so be prepared to OOooo and AAAaahhh when you read these juicy details..hehe..*tanduk dah mula kuar*



1stly, Wan Muhammad Amirun aka Duma


Duma dgn Adda

Saper la tak kenal duma dek kerana kulitnya yang H**** serta menawan sehingga menarik perhatian Adda untuk menjadikannya sbg teman seidup semati (Double MAjor EUWW!!)..haha..slalu dipanggil Ke**** oleh kitorg,kini dia antara salah seorang mmbr aku yg bole aku katakan yg life dier tgh on da right track n myb on top of his best game..skang ni dier tgh laja kat Uitm Shah Alam n amik kos engin ap ntah..aku pon tak ingt sgt..n plg best dier dapat SCHOLAR JPA (kpd sape2 yg tak tau jpa tu ap,anda adalah org yg paling malang serta bengong aku kategorikan korg)..so mmg kaya giler r dier skang..so duma mmg dah transform dr jd kedekut giler (ajk mkn McD dlu pikir berpuluh2 kali) to pemurah (ikwan citer duma penah blanja dier n bdk2 len pas men futs0l).hp pn dah tak pki prepaid dah,pki postpaid skarang..jgn memaen.dier dgn adda juga antara remaining couple yg still go on n aku rasa makin kuat kot relationship dorg.sggp tuhhh anta adda blk naek bas g tnjg malim..wuteva la duma..aslkan ko lanja aku psl dlu ko kata nk lanja aku kan..i'm stil waiting 4 ur offer dude!

p/s:adek duma dpt 10As SPM..mmg otak geliga cm abg dier gak!



2ndly, Muhammad Hazim bin Zakaria aka HAzim (aku jer pggl dier hazim yg len suka pggl dier nama pelik wich cm biasa aku cannot recall)


Arep Aku Dan HAzim

Pas citer psl duma tak lengkap la citer pasal hazim..dorg ni kan cm belangkas.dlu kat skola berkepit jer mmjg smpikan kew matrix pon dorg stil sama2 ag..yg paling tak tahan dorg sggp kongsi loker tu smata2 nk lepak sama2 satu bilik (tapi ni mmg duma r nyer keja psl dier mmg suka mencapap barang dier kat loker hazim)..hehe..pas abis kat matrix hazim smbg laja kat UniKl which aku cannot recall u mana ntah.act aku tak tau sgt pon perkmbgn dier psl aku tak cntct dgn dier.byk tau psl dier pon dr ikwan takpon duma..yg agk latest pon (nipon aku rasa dah basi citer ni) muaz ader citer yg hazim agk kecewa pasal alina dah ader bf br syp2(hazim cba cntct lina pas skool) tnpa bgtau dier..cm2 kot citer dier..lebey kurg r..well hazim takyah la kejar sgt si alina tu..dier tu mmg kacang lupakan kulit pon..haha..takla alina aku memaen jer(in case klu ko baca blog aku kan,sbnrnya tak ikhlas pon aku minta maaf ni..hehe)


p/s:hazim jugak one of da exile from so-called asrama penuh yg smua org duk BANGANG2 kan tu including aku adda n nadea..hehe..



3rdly,Mohd Ikhwan bin Mustapha (klu aku salah eja nama bpk ko sorry!) aka aPicel


Ikwan Poyo!

Ikwan or panggilan manja dier (bueeek..muntah bsr jap) Cina skang ni laja kat Uitm Sri Iskandar kat Perak..dier amik diploma in Accounting wich at first aku kinda shocked psl yela dier bdk Modem or LK tbe2 amik accounting yang dier tak penah laja pon dlu kat skola (myb ader la skit time f3 dlu in kemahiran hidup)..aku n mus rasa myb dier ikut cakp parent dier amik acc ni cuz ikwan mmg terkenal dgn keObedience n keSolehahan ikut jer ckp parent dier..other than that dier skang tgh bergiat aktif dgn futs0l n tak abis2 msk sukan uitm league sana sini n wakil uitm la wutsoeva..dlu dier msk taik-won't-do (kpd nadea n arep,ejaan ini x disengajakan pon..muahaha) or tkd n lama2 dier rasa tak bes so dier tkr r msk futsol kerana passion dier yg melampau thdp dunia bola..ko jgn ingt dier amik ACC dier amik memaen je malah dier skang ni RATU ACC ag..dlu dpt DL je keja (contradict to aku yg dlu syik fail ACC jer mmjg smpi sggp tkr hs..hehe) tapi aritu dier terpancit skit tak dapat DL..tapi takpe ikwan aku taw ko Ratu ACC..so sem ni n seterusnya ko msti dpt rmpas crown ko..go picel!


p/s:Ikwan juga terkenal dgn ayt2 manis dier apabila berinterkasi dgn bdk pompuan.INGATAN kepada kaum HAWA sekalian, jgn sesekali mudah terpengaruh dgn ayt2 manis dier..hahaha



4thly,Ahmad Syukri bin Abu Jamal aka Syuk


Arep,Hazim,Mirul n Syuk


Haa syuk ni aku mmg dah lama giler tak cntct dgn dier or bole aku katakan mmg aku tak dpt cntct dier lgsg r..tak tau r np myb dier slalu tkr no kot dat's y aku tak dpt cntct dier..pkmbgn latest yg aku tau psl dier pon dier skang tgh keja n tgh kumpul duit nk smbg laja berkaitan dgn ap yg dier keja tu.sbb nape dier keja or tak terus laja je tpksa la dirahsiakan ea'sblm ni dier matrix penang gak dgn duma n hazim..n berdasarkan citer2 dongeng duma dier kata syuk ni dah kureng rapat dgn hazim n dier time last2 abis pengajian dorg kat sana..huhu..well,i kinda miss him psl dier slalu wat kecoh n suka mencarut (smpi carutan dier tu ktorg pggl zikir..haha) time kat skola dlu..jikalau kwn2 masih ingt akan tragedi di tingkatan 5 di mana kiter smua sdg hot berperang (refer to Tragedi ANAK2 Ayam),syuk penah hampir2 nk tampar ke tumbuk intan pasal terlampau marah sgt kat intan..dasat giler time tu..yela masing2 time tu tgh kena rasukan ablasa..haha..memori2..papepon syuk,pliz do contact me ! n sape2 rasa ader no syuk tu pas2 r kat aku k'


p/s:syuk juga merupakan RATU add math kat skola dlu..suka benor bodek Puan Mus esp time blaja add math..jerrrrhhhh!hahaha..



5thly,Mohd HAfizuddin Bin Ahmad aka ODen


Intan, Oden, Mirul, Lina dan Mash

Oden oh Oden..dier ni merupakan childhood fren aku sejak kecik ag..ktorg sama2 blaja dr taski al-falah ke tabika kemas ke sk taman ehsan ke sek ren agama tmn ehsan ke SMK taman Ehsan dan sehinggalah ke SMKSP..almost most of my childhood memories oden ader skali..haha.fmly aku pon mmg rapat dgn fmly dier..fmly dier slalu jer dtg umah aku evry year wich compare dgn fmly aku br beberapa kali takpon sekali jer kot aku rasa menjejakkan kaki ke mansion dier kat sg buloh.haha..skang ni dier smbg laja kat UTP n amik kos petroleum engineering tak silap aku nma kos dier..papepon mmg berkaitan dgn petroleum r kos dier..mantap kan?mmg mantap sgt oden..yela dier sng dapat msk UTP pon psl bapak dier keja petronas wich is gaji mmg byk giler nk mampos..wlupon oden kaya or korg slalu kata ayh dier je kaya dier tak kaya pon,dier ni mmg humble giler..dlu kat skola pg skola pki selipar jamban jer n tak bley bla ag dua2 belah laen jenis selipa dier pakai..haha..lovelife oden??sanad2 aku yg boleh dipercayai mengatakn bhwa dier msh ag on dgn zatinor tapi ader org kata dier dah off dgn zatinor due to commitment issues..tapi aku pon taktau ni betul ker tak..aku dgr2 cmni jer r..mcm suis lak on-off-on-off oden dgn zati ni..haha..papepon klu ader masa dtg umah aku pulangkan buku unfortunate events aku no 13 tu ea'dah lama btol ko wat harta..muahaha..


p/s:nama oden diilhamkan sempena nama restoran O'Din kat umah aku..kwn2 skola ren aku yg bg..hehe



To Be Continued in Expose Part 2 ! !

13 comments:

  1. azam....
    rindu giler kat kwn2 kite dulu...
    ble bace cite2 ko ni...
    rase cam nk blik skola jer...
    huhuuh...

    ReplyDelete
  2. huhu..aku wat post ni aku gelak sorg2..tu r aku pon rindu gak..kwn2 skola ag best dr kwn2 kat u..hehe

    ReplyDelete
  3. really2 miss u all guys..

    teringat suka duka mase f1-f5 then lastly tingal 11orang lps shahrul n muaz 'melarikan diri dari asrama'..

    mmg best buddy in da world & kenangan yg xakan dilupakan..

    azam setup for our reunion please..hehe
    btw cuti sem ni aku ade training.. wanna to be a soldier..haha

    ReplyDelete
  4. hmph nt2 la ea aku pikir nk wat reunion ke tak..una pon suh aku wat..tapi cm biasa la kan..msg2 payah btul nk bg komitmen..esp KO MIRUL!!tak abis2 dgn training jer keja..haha..cuti wat cm cuti laa..ish2 kejam btul komander2 askar ko kat upnm tu..mnyeksa org je keja..hihi..

    ReplyDelete
  5. best la military training..
    1. badan sakit2/sengal2 for the 1st week.
    2. kene pressure pastu dalm hati akan sentiasa betah & menjawab.
    3. kene taji beramai2 sambil mulut mencarut-carut sebagai tande enjoy the taji.
    4. kadang2 rase sengsara & macam nak mampus..
    5. orang lain (civillion)xrase ape yang aku rase..hahaha..

    dijangkekan cuti sem selama hampir 2 bulan ni.. aku hanye bakal bercuti dalm 3-4hari shj..bestnye (dari xdpt cuti)

    berani masuk askar berani la tanggung(padan muke aku..:P)

    ReplyDelete
  6. azam.....
    again.. so sweet...
    macam2 lah ko nih...
    full of variety stories bt not 4 bedtime otherwise i'll get nightmare.. haha, juz kidding..


    p/s: org kat sebelah aku nih tgh usha aku pelik jer.. dok terkekeh sorang2...
    huhu..

    xoxo!!!!!!

    ReplyDelete
  7. hahah...
    same la ngn aku...
    time aku bace mende ni...
    tesengih2 + tegelak2...
    hahahhahah....

    dak umah ak pon naek heran...

    ReplyDelete
  8. oit...hehehe,,
    saje lalu nak tgok karangan terbaru ko..
    da makin rajin ko menulis ea...
    bagus2..
    daa..

    ReplyDelete
  9. ko nih mmg joyah antarabangsa tol la!!
    melethopppp!!!
    letih aku nk baca sumer skali.....!!!

    ahahahaha...

    ReplyDelete
  10. memang la azamiah nurlana....

    ReplyDelete
  11. hahahaaa...
    sume ade ea kau neh...
    all things...
    bAd...hAppening~~
    hahaa...
    hEpy nye..
    naty cuti sem aku try larh activekn jugak wit blog ni,okie...
    hehehe...


    btw,thnx mcm actve kn balek LIFE in Sg pUSu...
    hehe..
    lg 1,aku xkesah pn rsenye kowt kau na perLI kew...na kate AnnoYinG kew..
    hahaha...

    iTS jz okiee..
    all is past ryte..
    hahahaa..

    buwat byk3 lg taw...

    =))
    (^^~)

    ReplyDelete

HaaA Ngomel JAngan TAk NgomeL !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...